Netin kiinnostavat ihmiset - ne joihin tuntee vetoa

 

Olen monta kertaa pohtinut että onko nettirakastuminen tai ihastuminen mahdollista, toisin sanoen oletteko koskaan lukenut kenenkään tekstejä ja teille on herännyt jokin alitajuinen kiinnostus kirjoittajaa kohtaan? Sellainen että haluaisi tavata tämän henkilön jotta saisitte selville minkälainen tämä tyyppi on oikeassa elämämssä? Minulle on muutaman kerran ja nytkin on eräs jonka haluaisin tavata naamat vastakkain, toisinaan se vaikkapa vain jonkin kommentin ansiosta herättää jopa pakon omaisen tarpeen ja tämä henkilö kummittelee mielessä hyvin usein.


Olen jopa tehnytkin niin että olen tavannut tällaisen bloggaajan ja toisella kertaa vaisto osui oikeaan, tosin tunne taisi olla yksipuolista mutta siinä kun söimme ruokaa ravintolassa ja keskustelimme kaikesta mahdollisesta, niin sanoisin että tästä naisesta lähti hyviä viboja jos näin voidaan sanoa. Hän oli hauska, osasi keskustella minua paremmin monesta aiheesta ja hänellä oli hyvin laaja yleistietämys kaikesta mitä maailmalla tapahtuu kuitenkin niin, ettei hän ollut tuomitseva koska asioissa on aina myös se toinen puoli. Lisäksi kun häntä kuunteli, niin hänen tumma äänensä oli jotain sellaista matalaa, ikään kuin hän olisi lausunut jotain loitsuja (tiedän, kuulostan naurettavalta) ja siksi minulla oli tämän tästä vaikeuksia keskittyä siihen mitä hän sanoo. Jälkiruokien ja muutaman viinilasillisen jälkeen ilta oli ohi, saatoin hänet taksilla kotiin ja pikaisten poskisuudelmien jälkeen hän oli poissa. Kotimatkalla olin sekaisin, en viinistä vaan hänestä ja kotiin päästyäni olo oli tyhjä, ikään kuin sielustani olisi viety osa.



Tällaiset ihmiset ovat toisaalta kiehtovia mutta vaarallisia, sillä jos käy niin että toisen tapaa livenä, niin on vaarana että todellakin menettää osa sielustaan mutta toisaalta se on juuri se, mikä asiasta tekee kiinnostavan. Kun kiertää blogeja ja eri foorumeita, niin aika äkkiä tietää minkälainen ihminen on luonteeltaan. Tietysti nettiin kirjoitellaan kaikkea, myös sellaista joka on täyttä shaibaa mutta välillä jopa lause tai kaksi voi paljastaa kaiken. Lisäksi jos aihe on esimerkiksi vaikea, tällainen henkilö ei ole se joka provosoituu vaan sanoo perusteltuja argumentteja eikä syyllisty toisten haukkumiseen ja kun tilanne kehittyy siihen vaiheeseen että foorumilla keskitytään toisen/toisten haukkumiseen, niin nämä henkilöt poistuvat paikalta koska keskustelu on menettänyt merkityksensä.


Epäilys


En pidä itseäni älykkäänä mutta viihdyn ekstroverttien ihmisten kanssa jotka eivät ole täysin tyhjäpäisiä ja tämä ei ole loukkaus ketään kohtaan mutta ymmärtänette mitä tarkoitan. Toisaalta en tiedä miksi kirjoitan tästä, ehkäpä se johtuu siitä että kello näyttää olevan 03.17 ja kipulääkkeet jyllää päässä mutta sen haluan sanoa että maailmassa – jopa netin syövereissä – on jotain hyvääkin ja minulla on vastustamaton halu tutustua ihmisiin. En tiedä mistä se johtuu, ehkä se on jonkinlaista typeryyttä mutta nämä ihmiset avartavat maailmaa ja kun heitä kuuntelee, niin tajuaa monta asiaa itsestäänkin. Joillain menee tosi hyvin, toiset taas painivat erilaisten vaikeuksien kautta ja sen mitä olen keskustellut ihmisten kanssa, niin voin sanoa että olen vuodesta 2012 lähtien tutustunut hyviin tyyppeihin yhtä lukuun ottamatta ja luonnollisesti tämä jäi lyhyeen. Niinpä toivoisin ihmisiltä enemmän rohkeutta, tiedän että netissä on vaarallista paljastaa itsestään paljon juuri mitään mutta keskustelua voi myös käydä niin, ettei paljasta välttämättä mitään tärkeää, vaan kirjoittaa itsestään sen mikä tuntuu turvalliselta sillä senkin pohjalta voi saada aikaan hyvän keskustelun. Tämä tällä kertaa mutta paljastettakoon että teissä on yksi johon haluaisin tutustua ja se jääköön salaisuudeksi.

Toivottavasti ette ymmärtänyt väärin, en ole mikään stalkkaa joka kiertää blogeja ja foorumeita etsimässä ihmisiä mutta sen tiedän, että ihmisillä olisi paljon enemmän kerrottavaa mitä he esim. blogeissaan uskaltavat kertoa. Heille sanottakoon että onneksi on sähköposti.

Kaikkea hyvää teille, itse ajattelin tropata hieman lisää koska päänsäryt ja selkä ilmoittavat että tänä yönä ei nukuta.

Muistakaa olla ihmisiksi.


13 Kommentit

Mukavaa kun poikkesit!

  1. En ole punapää enkä ekstrovertti, mutta voisin lähteä kahville 🤣

    VastaaPoista
  2. Olen näiden kahdeksantoista blogivuoteni aikana tavannut jotain parikymmentä tai enemmän muuta bloggaajaa ja yhtä lukuunottamatta ihmiset ovat olleet sellaisia, joiksi heidät olin kuvitellutkin blogiensa perusteella. Monesta on tullut ihan ystäviä, joita tapaan säännöllisesti.

    Olen myös vastannut kieltävästi moneen kutsuun tavata, luotan intuitiooni. Jos tunnen, että joku etsii enemmän kuin ystävyyttä, laitan jarrut, sillä en ole etsinyt sellaisia suhteita.



    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, usein ensivaikutelma osuu oikeaan ja tuo että on varovainen, on pelkästään hyvästä koska netissä riittää jos jonkinlaista tyyppiä.

      Poista
  3. Olen tavannut yhden blogiystävän, joka oli toisenlainen kuin blogin ja edeltävän sähköpostien vaihdon perusteella kuvittelin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinkin voi käydä, Mä aina luon ihmisestä tietynlaisen kuvan tekstien perusteella ja ihminen voi todellakin olla jotain muuta,

      Poista
  4. Kyllä blogimaailmassa varmasti oppii helposti tuntemaan minkälainen kirjoittaja on. Mä olen sen verran introvertti, että olen nähnyt vain paria blogiystävää. Ovat oman itsensä oloisia, upeita tyyppejä :) Suurin osa on kuitenkin nettiystäviä ja minulle se sopii. Kuten SusuPetal tuossa kommentoi jarruttamisesta, minäkin teen niin helposti. Minun sisäinen ääneni kuiskaa nopeasti ei, jos yhtään tuntuu siltä, että olen sotkeutumassa minkäänlaiseen soppaan ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, sä olet mun mielestä ollut ekstrovertti koska sun tekstisi on kuplivaa, vähän tyhmästi sanottu mutta sun kirjoitustapa on niin elävää ja helposti luettavaa että mä uskon sun olevan positiivinen ihminen jos ja kun saa mahdollisuuden tutustua livenä. Toisin sanoen hyvä tyyppi jolla on kaunis sielu.

      Poista
  5. Kannustan ottamaan yhteyttä häneen. Intuitio tuli mainittua tuossa ylempänä, olen aina itse luottanut siihen. (se on jotain jolle en ole kuullut enkä itse keksinyt hyvää ja osuvaa sanallista kuvausta. Jos vaikka ihan muina miehinä lähestyt tätä ihmistä - mieti, kerää ajatuksia (rohkeutta?) ja ryhdy toimeen. : ) . -e-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos,, mä olen ajatellut vähän samaa mutta en ole vielä ollut valmis jos niin voi sanoa. Nyt tämän sinun kommenttisi rphkaisemana taidankin ottaa yheyttä kunhan olen - kuten sanoit - kerännyt ensin valmistelen sen mitä on sanottavaa.

      Poista
  6. Eihän se ota, jos ei annakaan laittaa viestiä henkilölle.
    Itse en ole juurikaan tavannut nettituttavuuksia.

    VastaaPoista
  7. Mulla on ollu liki 30-vuotisen suhteeni aikana pari ihastusta, jotka molemmat on syntyneet kirjoittelun perusteella ja sitä toista en ikinä ees tavannut. Oon ollut heikkona hyvin ja hauskasti kirjoittaviin miehiin. Nokkeluus ja älykkyys kiehtoo.

    VastaaPoista
Uudempi Vanhempi