Siivouksesta paranormaaliin

 

Pitäisi alkaa siivoamaan mutta ei huvita, yö meni normaaliin tapaan eli valvoessa ja nyt aamulla sain nukutuksi kolme tuntia. Tässä aamukahvia juodessa sitä keksii kaikenlaista millä välttäisi siivouksen – kämppä tosiaan tarvitsee kovaa kättä – ja se on melkoista jaakobinpainia päänupissa kun hyvä ja paha taistelevat keskenään. Ihminen on kumma otus, opportunisti jo syntyessään mutta se on jäänyt mulle arvoitukseksi miksi ihminen tietoisesti toimii itseään vastaan?

No, toisaalta ihminen on kautta aikain, niin hyvien kuin pahojenkin ominaisuuksien ohella, ollut hyvin itsetuhoisesti käyttäytyvä elämänmuoto ja siksipä olenkin tyytyväinen että olen saanut vaeltaa täällä yli puoli vuosisataa koska ihminen kulkee kohti itse aiheutettua sukupuuttoa. Toivottavasti seuraava 2.0 versio on meitä parempi (tai sitten ei).


Tällä kertaa hyvä puoli psyykestä voitti jaakobinpainin, pidin taukoa kirjoittamisessa koko päivän (tätä kirjoittaessa kello näyttää 20.21) ja sain siivousurakan tehtyä. Hitonmoinen homma mutta mulla on tapana tehdä ns. kaikki putkeen koska se on mielestäni parempi vaihtoehto kuin esimerkiksi jakaa työt kahdelle eri päivälle. Nyt saan sunnuntain lorvailtua miten huvittaa ja se on hyvä se.Hermorataihminen poikkesi kuuden jälkeen ja operoi selkää hieman joten nyt on hieman helpompi olla. Kerroin hänelle kirjasuosituksista joita sain teiltä (kiitos ihan hirmuisesti!) ja hääp lupasi auttaa hankinnoissa joten sekin asia etenee mikä on hyvä juttu.


Asiasta viidenteen, jostain syystä mua on alkanut kiinnostaa oudot asiat kuten ihmisen pimeä puoli enkä tarkoita tällä mitään hullua sarjamurhaaja meininkiä, vaan sitä mitä me emme normaalissa arjessa näe ja tästä on ollut aiemminkin puhetta teidän kanssanne (etiäiset, enneunet, oudot kokemukset, pelottavat kokemukset/ilmiöt jne.) koska uskon että maailmassa on paljon muutakin kuin se että käymme töissä päivät ja yöt me nukumme, toisin sanoen elämä on liian kiireistä ja olemme tavallaan hylänneet sen ”pimeän puolen” itsestämme koska meidän täytyy selvitä siitä mitä yhteiskunta ja eläminen vaatii.


Ihmisen pimeä puoli


Minulle on tässä viimeisten noin kymmenen päivän aikana sattunut sellainen juttu, siis useammankin kerran että olen tiennyt ovikellon soivan kohta eikä tämä tuntemus ole heittänyt kuin maksimissaan minuutin tai pari ja vaikka kyseessä ei ole kuin ovikellon soiminen, niin se on helvetin pelottavaa koska en tiedä ”laajeneeko” tämä ”kyky” tietämään jotain sellaista mitä en välttämättä halua tietää. Toinen selitys on se että aivot toimivat jotenkin eri levelillä kivuista ja lääkityksestä johtuen.


Tässä kaikki tältä illalta, koska tässä on käyty suihkussa ja syöty hyvin, niin taidan katsoa löytyisikö jostain suoratoistopalveluista jotain hyvää katsottavaa. Mulla ei näy kuin kolme eri palvelua ja olen kahlannut niistä kaikista kaikki oudot ja scifi – jutut läpi, joten hyvien leffojen tai sarjojen löytäminen on vaikeaa. Tietysti sitä voisi lopettaa nykyiset palvelut ja ottaa tilalla jotain muuta mutta sitä ei huvita tehdä tänään ja siksipä toivon että saan käsiini jotain luettavaa niin en ole enää tv:n orja. Toki olisi tarjolla kasa tekemättömiä paperitöitä mutta taidan säästää ne maanantaille koska tänne on luvattu niin surkeaa keliä etten taida lähteä mihinkään.

Teille kaikille haluan toivottaa hyvää iltaa ja muistakaa olla ihmisiksi.



6 Kommentit

Mukavaa kun poikkesit!

  1. Siivoaminen on todella sellaista, jota ilman voisi elää.
    Itse, kun sille päälle satun, siivoan kahtena-kolmena päivänä. Yhtenä pölyt, toisena imurointi, kolmantena kylppäri. Selkä pakottaa toimimaan sillä tavalla, kaikkea ei voi tehdä yhdellä kertaa.
    Onneksi elän siististi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin totta!
      Hyvä systeemi sulla on noudattaisin itsekin sitä ellen olisi pakkomielteitteni orja. Nyt sitten teen sen just niin kuin ei pitäisi, eli douppaan itseni "yli" että saan tehtyä kaiken putkeen ja kärsin seuraavat päivät. Tyhmä minä.

      Poista
  2. Siivoamisesta tulee helpompaa, kun samalla kuuntelee äänikirjaa :) Mä muuten sanoin sulle vahingossa kirjan nimen väärin, se on Station 11 eli Asema 11 suomeksi. Ei 1. Sori tästä, huomasin sen vasta kotona enkä päässyt korjaamaan/kommentoimaan.

    Välillä on ns. avoimempia kausia näissä kuudennen aistin hommissa. Se on toisaalta hyväkin kyllä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en pysty kuuntelemaan äänikirjoja tai oikeastaan turhauduin niihin koska olen ronkeli, aina kun mielestäni löysin hyvän kirjan, niin lukijan ääni ei vaan sopinut siihen ja homma tyssäsi siihen. Usko pois, mä yritin monta kertaa 😊

      Joo mä huomasin tuon kun googlettelin sitä kirjaa joten no worries!

      Poista
  3. Mie näin toissayönä unta Alexander Stubbista, se nukku mun selän takana ku istuin sängyn reunalla, ja lämmitti mukavasti kipeetä ristiselkääni. Sitten kun se heräsi, se oli kiukkunen ku mie olin siinä, ja oli töykeä ja inhottava. Mietin että onko tää enneuni, Stubb on kilttiä poikaa meille äänestäjille (tosin en mie sitä äänestäny, mutta eihän se sitä tiiä) ja tultuaan valituksi päästää taas näkyviin oman itsensä, joka ei todellakaan ole meille eläkeläismummoille suopea. Eli jos se nyt valitaan pressaksi niin mie oon enneunen näkijä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 🤣🤣 Hemmetti sentään mikä uni ja jos Stubb valitaan, niin tämä sun enneunesi voi olla jotain mistä lauletaan saagoja vielä vuosisatojenkin kuluttua!

      Poista
Uudempi Vanhempi